GSX-S950
Čistokrevný sportovní roadster
Se stejnými geny jako naše supersportovní ikona přichází sportovní roadster GSX-S950 vzrušující stroj pro každodenní zábavu a emoce. S motorem a hlavními komponenty z originální GSX-R1000 přináší do Vašich rukou špičkový výkon a parametry světové extratřídy.
VYSOKOVÝKONNÁ KOLA A PNEUMATIKY
Kola z hliníkové slitiny se vyznačují pěkným sportovním vzhledem a tuhou strukturou lehké šestipaprskové konstrukce. Kola jsou opatřena vpředu i vzadu novými radiálními pneumatikami Dunlop SPORTMAX Roadsport 2.
Dostupná jak pro řidičské oprávění skupiny A tak i A2
Hlavní vlastnosti
Vítězná DNA superbiku
Tento vyladěný motor je založen na základní architektuře, která těží z know-how získaného v průběhu desetiletí vývoje modelu GSX-R1000 k získání nesčetných vítězství v produkčních závodech a zahrnuje také pokročilé technologie vyvinuté pro závody MotoGP. Každý aspekt jeho designu prošel důkladnou revizí, protože byl aktualizován tak, aby poskytoval ideální výkon "naked" sportovního motocyklu za různých jízdních podmínek, ať už při sportovní jízdě nebo v provozu v ulicích města při plnění emisních norem Euro 5.
SUZUKI CLUTCH ASSIST SYSTEM (SCAS)
GSX-S950 nově využívá funkci Suzuki Clutch Assist System (SCAS). Systém funguje jako asistenční pomocník, který při podřazování snižuje přítlak spojkových lamel a umožňuje kontrolovaný prokluz spojky.
VERTIKÁLNĚ USPOŘÁDANÝ LED SVĚTLOMET
Radikální design kompaktního vertikálně uspořádaného LED světlometu šestiúhelníkového tvaru od společnosti Koito dotváří čisté linie přední části motocyklu.
KLÍČ ZAPALOVÁNÍ
Design klíče zapalování GSX-S950 s logem GSX-S pomáhá zvýšit hrdost majitele.
MULTIFUNKČNÍ PŘÍSTROJOVÝ PANEL
Plně LCD přístrojový panel zobrazuje širokou škálu užitečných informací v relativně kompaktní formě. Je navržen tak, aby údaje jeho funkcí byly snadno čitelné. Vzhled je jednou z kvalit, která pomáhá zvýšit hrdost majitele. GSX-S950 má LCD přístrojový panel podsvícený bíle.
ZADNÍ KOMBINOVANÉ LED SVĚTLO
Ploché zadní kombinované světlo využívá LED diody pro lepší viditelnost a dlouhou životnost. Design světla zdůrazňuje stylové linie zadní části motocyklu. Osvětlení SPZ používá žárovku 12V5W.
SEDLO
Sedlo, které bylo vyvinuto, aby poskytovalo dobrou oporu směrem vzad aposkytovalo volnost pohybu, je potaženo materiálem, který zajišťuje optimální přilnavost.
PALIVOVÁ NÁDRŽ
Objem palivové nádrže 19 litrů přináší jezdci výhodu snížení frekvence zastávek při doplňování paliva.
PÉROVÁNÍ
Přední vidlice KYB typu up-side down o průměru 43 mm umožňuje sportovní, ale přesto pohodlnou jízdu. Zavěšení zadního kola s centrální jednotkou s nastavitelným tlumením a nastavením předpětí pružiny přispívá ke zlepšení ovladatelnosti a zvýšení stability motocyklu. Různá nastavení byla důkladně otestována než bylo nastavení doladěno pro optimalizaci obratnosti motocyklu a jeho lepší ovladatelnost v zatáčkách.
PROTIBLOKOVACÍ BRZDOVÝ SYSTÉM
GSX-S950 má špičkové radiální monoblok třmeny Tokico. Každý třmen má čtyři pístky o průměru 30 mm působící brzdnou silou na plovoucí kotouč o průměru 310 mm. Protiblokovací brzdový systém (ABS) pomáhá řidiči udržet směr jízdy i při prudkém brzdění. Systém je naprogramován tak, aby sledoval rychlost otáčení kola a přizpůsoboval brzdnou sílu dostupné trakci. Řídicí jednotka ABS má kompaktní a lehkou konstrukci.
Technické údaje
PROTIBLOKOVACÍ BRZDOVÝ SYSTÉM
Elektronicky řízený protiblokovací brzdový systém (ABS) zajišťuje stabilní brzdný účinek za různých jízdních podmínek a různého stavu povrchu vozovky. Při brzdění pomáhá tento systém zabránit zablokování kola při náhlé změně povrchu nebo při použití nadměrné brzdné síly. Protiblokovací systém monitoruje 50 krát za otáčku rychlost otáčení kola a upravuje brzdnou sílu podle aktuální úrovně trakce.
SUZUKI EASY START SYSTEM
U běžného motocyklu je nutné držet stisknuté tlačítko startéru dokud motor nenastartuje. Se systémem Suzuki Easy Start stačí pouze jednou stisknout tlačítko jako u současných moderních automobilových motorů. ECM (Elektronická řidící jednotka) rozpozná signál a nechá motor startéru pracovat po stanovenou dobu.
EURO 5 CONFORMED
Emisní předpisy EURO 5 splňují pouze modely s evropskou specifikací.
LOW MIN-1 ASSIST
Systém Low Min-1 Assist využívá mechanismu ISC (Idle Speed Control) s cílem mírně zvýšit otáčky motoru při rozjezdu a při pomalé jízdě. Tato nová funkce umožňuje plynulejší provoz při rozjíždění a při jízdě v nízkých rychlostech, to znamená, že je snazší se rozjet a ovládat chod motoru v městském provozu, tedy režimu častého zastavování a opětovného rozjíždění.
TRACTION CONTROL SYSTEM
Protiprokluzový systém Suzuki nepřetržitě monitoruje otáčky předního a zadního kola, polohu škrtící klapky, polohu klikového hřídele a právě zařazený převodový stupeň, okamžitě sníží výkon motoru, jakmile je detekováno protáčení zadního kola. Výkon motoru je řízen změnou časování a množství nasávaného vzduchu s cílem zajistit absolutně plynulou kontrolu trakce. Jezdec si tak může užívat mnohem pohodlnější jízdu na dlouhé vzdálenosti, méně stresu a únavy.
SUZUKI ADVANCED IMMOBILIZER SYSTEM
Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS) je systém bezpečné elektronické identifikace rávného klíče zapalování. Tím se zabrání neoprávněným osobám nastartovat motor.
SUZUKI COMPOSITE ELECTROCHEMICAL MATERIAL
Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM) je společností Suzuki patentovaná technologie nanášení vrstvy karbidu niklu, křemíku a uhlíku na pracovní plochy válců. Válce opatřené vrstvou SCEM umožňují lepší přenos tepla a přesnější vůle pístu ve válci. Tato technologie vychází z našich závodních zkušeností, zlepšuje životnost motoru a odolnost válců vůči otěru.
SUZUKI DUAL THROTTLE VALVE SYSTEM
Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV) je sofistikovaný systém digitálního vstřikování paliva se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, druhá klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček motoru, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění vzduchu v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování a to má za následek lineárnější křivku výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.
SUZUKI EXHAUST TUNING
Systém Suzuki Exhaust Tuning (SET) využívá servomotorem a počítačem řízenou klapku ve výfuku, která upravujetlakové poměry ve výfuku a vylaďuje tak výfukový systém v závislosti na otáčkách motoru. Při nižších otáčkách se klapka přivírá, čímž se zvyšuje tlak ve výfuku a tím točivý moment v nízkých otáčkách. Jak se otáčky motoru zvyšují, výfuková klapka systému SET se postupně otevírá, tlak ve výfuku se snižuje a tím se zvyšuje výkon ve středních a vysokých otáčkách motoru.
Technické parametry
typ motoru | 4-dobý, kapalinou chlazený čtyřválec, DOHC |
Spotřeba paliva*: | 6.1 L / 100km |
Emise CO2*: | 143 g / km |
Vrtání x Zdvih: | 73.4 mm x 59 mm |
Převodovka: | 6 rychlostí / řetěz |
Výkon motoru: | 95 k (70kW) / 7 800 min-1 nebo 47 k (35 kW) / 6 100 min-1 |
Max. kroutící moment: | 92 nebo 76Nm / 9 250 min-1 |
Celková délka: | 2 115 mm |
Celková šířka: | 810 mm |
Celková výška: | 1 080 mm |
Rozvor: | 1 460 mm |
Světlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Pohotovostní hmotnost: | 214 kg |
Přední Pérování: | Teleskopická vidlice upside-down, vinutá pružina, olejový tlumič |
Zadní Pérování: | Kyvná vidlice s centrální jednotkou, vinutá pružina, olejový tlumič |
Přední Brzdy: | Kotoučová, dvojitá |
Zadní Brzdy: | Kotoučová |
Přední Pneumatika: | 120/70ZR17M/C (58W), bezdušová |
Zadní Pneumatika: | 190/50ZR17M/C (73W), bezdušová |
*: | Vypočítáno na základě zkušebního cyklu měření emisí Worldwide Motorcycle Test Cycle (WMTC) |