GSX-S1000
Krása odhalené agresivity
Zrozené z vítězné, na závodních okruzích prověřené DNA a vyrůstající na ulici, proměňuje se dokonalé tělo GSX-S1000 v ještě úhlednější a nápadnější celek, který je připravený přitahovat pohledy a být pánem silnic. Všechno je to o dominantním výkonu, sebevědomí povzbuzující ovladatelnosti, jezdecké vstřícnosti a neporazitelném vzhledu. Kdo by tušil, že odhalená agresivita by mohla být tak krásná. S motorem a hlavními komponenty z originální GSX-R1000 přináší do Vašich rukou špičkový výkon a parametry světové extratřídy.
Ostrá jako břitva a připravená udeřit
Minimalistická kapotáž s ostrými liniemi obklopuje šestiúhelníkový hlavní světlomet a spoluvytváří tak kompaktní vzhled nového agresivního designu. Tyto kompaktní ostré linie pokračují ve své stoupající trajektorii napříč masivní palivovou nádrží a vyvolávají tak ještě výraznější dojem atletických a svalnatých tvarů. Je to agresivní postoj pouličního bojovníka, který vyzařuje výkonnostní potenciál a zároveň odráží pozornost věnovanou detailům a zaměřenou na poskytování skvělého zážitku z jízdy.
Hlavní vlastnosti
OSTRÁ JAKO BŘITVA A PŘIPRAVENÁ UDEŘIT
Minimalistická kapotáž s ostrými liniemi obklopuje šestiúhelníkový hlavní světlomet a spoluvytváří tak kompaktní vzhled nového agresivního designu.
LED PŘEDNÍ SVĚTLOMET A OBRYSOVÁ SVĚTLA
Radikální design nového kompaktního vertikálně uspořádaného LED světlometu šestiúhelníkového tvaru završený jediným obrysovým LED světlem dotváří čisté linie přední části motocyklu. Jedná se o lehký a svěží vzhled, který zdůrazňuje agresivní postoj nové GSX-S1000 a její dychtivost se předvést.
LED UKAZATELE SMĚRU A KONCOVÉ SVĚTLO
Nové přední LED ukazatele směru štíhlého tvaru vystupují z oblasti uchycení řízení a dodávají vzhledu motocyklu moderní pokročilý styl. Štíhlá konstrukce nových LED zadních ukazatelů směru v kombinaci s LED plochým koncovým kombinovaným světlem doplňují stylové linie zadní části motocyklu a odpovídají jeho pokročilému vzhledu.
PLNĚ LCD PŘÍSTROJOVÝ PANEL
Přístrojový panel poskytuje všechny požadované údaje na kompaktním plně LCD displeji s jasným a intuitivním rozložení informací, které se zobrazují v pořadí podle důležitosti. Displej využívá exkluzivní grafiku a modré podsvícení, které odpovídá image GSX-S1000. Údaje zobrazované na LCD displeji zahrnují rychloměr, otáčkoměr, celkové počítadlo ujeté vzdálenosti, dvě denní počítadla ujeté vzdálenosti (A,B), informaci o zařazeném rychlostním stupni, teplotu chladicí kapaliny, dojezd, čas na kolo, průměrnou spotřebu paliva, okamžitou spotřebu paliva, režim kontroly trakce, režim SDMS, informaci o systému rychlořazení (ON/OFF), palivoměr, hodiny, napětí akumulátoru, indikátor nastavených otáček motoru a upozornění na nutnost servisu. LED indikátory lemující přístrojový panel zahrnují kontrolky ukazatelů směru, dálkového světla, neutrálu, poruchy, hlavní výstrahy, ABS, systému kontroly trakce, upozornění na nízké napětí, teploty chladicí kapaliny a tlaku oleje.
KRÁSA INTELIGENTNÍCH ŘÍDICÍCH SYSTÉMŮ
Pokročilé elektronické systémy Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.) Vám umožní optimalizovat výkonové charakteristiky tak, aby co nejvíce vyhovovaly Vašemu jezdeckému stylu, Vaší úrovni zkušeností a jízdním podmínkám.
OBOUSMĚRNÝ SYSTÉM RYCHLOŘAZENÍ
Tento užitečný systém, který je součástí základní výbavy, vám umožní rychleji a lehčeji řadit vyšší nebo nižší rychlostní stupně bez použití spojky nebo práce s plynem.
Technické údaje
PROTIBLOKOVACÍ BRZDOVÝ SYSTÉM
Elektronicky řízený protiblokovací brzdový systém (ABS) zajišťuje stabilní brzdný účinek za různých jízdních podmínek a různého stavu povrchu vozovky. Při brzdění pomáhá tento systém zabránit zablokování kola při náhlé změně povrchu nebo při použití nadměrné brzdné síly. Protiblokovací systém monitoruje 50 krát za otáčku rychlost otáčení kola a upravuje brzdnou sílu podle aktuální úrovně trakce.
SUZUKI EASY START SYSTEM
U běžného motocyklu je nutné držet stisknuté tlačítko startéru dokud motor nenastartuje. Se systémem Suzuki Easy Start stačí pouze jednou stisknout tlačítko jako u současných moderních automobilových motorů. ECM (Elektronická řidící jednotka) rozpozná signál a nechá motor startéru pracovat po stanovenou dobu.
EURO 5 CONFORMED
Emisní předpisy EURO 5 splňují pouze modely s evropskou specifikací.
LOW MIN-1 ASSIST
Systém Low Min-1 Assist využívá mechanismu ISC (Idle Speed Control) s cílem mírně zvýšit otáčky motoru při rozjezdu a při pomalé jízdě. Tato nová funkce umožňuje plynulejší provoz při rozjíždění a při jízdě v nízkých rychlostech, to znamená, že je snazší se rozjet a ovládat chod motoru v městském provozu, tedy režimu častého zastavování a opětovného rozjíždění.
TRACTION CONTROL SYSTEM
Protiprokluzový systém Suzuki nepřetržitě monitoruje otáčky předního a zadního kola, polohu škrtící klapky, polohu klikového hřídele a právě zařazený převodový stupeň, okamžitě sníží výkon motoru, jakmile je detekováno protáčení zadního kola. Výkon motoru je řízen změnou časování a množství nasávaného vzduchu s cílem zajistit absolutně plynulou kontrolu trakce. Jezdec si tak může užívat mnohem pohodlnější jízdu na dlouhé vzdálenosti, méně stresu a únavy.
SUZUKI ADVANCED IMMOBILIZER SYSTEM
Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS) je systém bezpečné elektronické identifikace rávného klíče zapalování. Tím se zabrání neoprávněným osobám nastartovat motor.
SUZUKI COMPOSITE ELECTROCHEMICAL MATERIAL
Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM) je společností Suzuki patentovaná technologie nanášení vrstvy karbidu niklu, křemíku a uhlíku na pracovní plochy válců. Válce opatřené vrstvou SCEM umožňují lepší přenos tepla a přesnější vůle pístu ve válci. Tato technologie vychází z našich závodních zkušeností, zlepšuje životnost motoru a odolnost válců vůči otěru.
SUZUKI DUAL THROTTLE VALVE SYSTEM
Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV) je sofistikovaný systém digitálního vstřikování paliva se dvěma škrtícími klapkami v každém hrdle. První klapka je ovládána přímo plynovou rukojetí, druhá klapka je elektronicky ovládána řídící jednotkou na základě otáček motoru, zařazeného převodového stupně a polohy plynové rukojeti tak, aby vždy byla zachována ideální rychlost proudění vzduchu v sání. Tím se zvyšuje účinnost spalování a to má za následek lineárnější křivku výkonu a zvýšení točivého momentu v nízkých a středních otáčkách.
SUZUKI EXHAUST TUNING
Systém Suzuki Exhaust Tuning (SET) využívá servomotorem a počítačem řízenou klapku ve výfuku, která upravujetlakové poměry ve výfuku a vylaďuje tak výfukový systém v závislosti na otáčkách motoru. Při nižších otáčkách se klapka přivírá, čímž se zvyšuje tlak ve výfuku a tím točivý moment v nízkých otáčkách. Jak se otáčky motoru zvyšují, výfuková klapka systému SET se postupně otevírá, tlak ve výfuku se snižuje a tím se zvyšuje výkon ve středních a vysokých otáčkách motoru.
Motor připravený ovládnout silnice
GSX-S1000 je více než jen schopná poskytnout vzrušující zážitek z jízdy. Je to ideální výkonný nekapotovaný motocykl pro dnešní dobu. Sílu mu dodává vysoce výkonný kapalinou chlazený řadový čtyřválec DOHC o objemu 999 cm3, který má v sobě skutečnou DNA vítězných superbiků. Základem tohoto pro silniční použití vyladěného motoru je architektura, která těží z know-how získaného desetiletími vývoje GSX-R1000 a vedoucího k nesčetným vítězstvím v kategorii produkčních motocyklů a rovněž z pokročilých technologií vyvinutých pro závody MotoGP.
Nový výfukový systém
Při zachování čistého, ostrého vzhledu a vzrušujícího zvuku je výfukový systém 4-2-1 kompletně přepracován a vyladěn tak, aby pomohl plnit emisní normu Euro 5, maximalizoval celkový výkon a zlepšil celkovou kvalitu výfukové soustavy. Změny zahrnují nové uspořádání výfuku za výfukovými svody, novou strukturu komory tlumiče a přidání druhého katalyzátoru do komory tlumiče. Upravená struktura propojovacího potrubí mezi páry válců zvyšuje výkonnost systému dodávky sekundárního vzduchu do výfuku, což dále zlepšuje schopnost čistit výfukové plyny. Kromě toho jsou výfukové svody o něco delší a je jinak umístěna přívěra výfuku (SET).
Systém spojky s antihoping funkcí a asistencí (SCAS)
Spojka s částečným prokluzem pomáhá zajistit plynulejší zpomalování částečným uvolněním, které zmírní brzdný účinek motoru při zpomalování. Toto je doplněno o novou asistenční funkci, která zvyšuje stlačení lamel při akceleraci a umožňuje tak použití měkčích pružin, čímž dochází ke snížení síly nutné pro stisknutí páčky spojky. To pomáhá snížit únavu levé ruky při jízdě v hustém městském provozu nebo na dlouhých cestách.
Technické parametry
typ motoru | 4-dobý, kapalinou chlazený čtyřválec, DOHC |
Spotřeba paliva*: | 6.1 L / 100km |
Emise CO2*: | 143 g / km |
Vrtání x Zdvih: | 73.4 mm x 59 mm |
Převodovka: | 6 rychlostí / řetěz |
Výkon motoru: | 152 PS (112 kW) / 11 000 min-1 |
Max. kroutící moment: | 106 Nm / 9 250 min-1 |
Celková délka: | 2 115 mm |
Celková šířka: | 810 mm |
Celková výška: | 1 080 mm |
Rozvor: | 1 460 mm |
Světlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Pohotovostní hmotnost: | 214 kg |
Přední Pérování: | Teleskopická vidlice upside-down, vinutá pružina, olejový tlumič |
Zadní Pérování: | Kyvná vidlice s centrální jednotkou, vinutá pružina, olejový tlumič |
Přední Brzdy: | Kotoučová, dvojitá |
Zadní Brzdy: | Kotoučová |
Přední Pneumatika: | 120/70ZR17M/C (58W), bezdušová |
Zadní Pneumatika: | 190/50ZR17M/C (73W), bezdušová |
*: | Vypočítáno na základě zkušebního cyklu měření emisí Worldwide Motorcycle Test Cycle (WMTC) |