GSX-S1000GT
Zosobněné potěšení z jízdy s GT
Pohodlí, ovladatelnost, konektivita a poutavý styl se spojují se špičkovými výkony a poskytují sportovně-cestovní zážitek hodný označení GT (Grand Tourer). Nezáleží na tom, zda dáváte přednost jízdě vyššími rychlostmi na dlouhých, otevřených rovinkách nebo vyhledáváte klikaté silnice. Nezáleží na tom, jestli jedete sami nebo dáváte přednost společnosti spolujezdce. Bez ohledu na to, jak daleko jedete. Bez ohledu na to, jak jste závislí na připojení smartphonu. A bez ohledu na to, jak velkou výbavu si možná budete chtít vzít s sebou. GSX-S1000GT je navržen tak, aby Váš cíl byl druhotný díky potěšení ze samotné cesty.
Personifikované inteligentní ovládání
Inteligentní jízdní systém Suzuki (S.I.R.S.) představuje řadu pokročilých elektronických systémů, které Vám umožní optimalizovat výkonnostní charakteristiky tak, aby co nejlépe odpovídaly Vašemu stylu jízdy nebo úrovni jízdních zkušeností, zlepšily ovládání a pomohly Vám se soustředit se na jízdu. S.I.R.S. přináší větší jistotu a potěšení tím, že dělá nový GT ovladatelnějším, předvídatelnějším a méně únavným, ať už cestujete na dlouhé vzdálenosti nebo si užíváte jízdu po místních komunikacích.
Chytrý Sport Tourer
Ostré linie. Nový, radikální vzhled s nízko posazenou čelní částí kapotáže. Provedení a zpracování vyzařující krásu a kvalitu. Každý aspekt designu vizuálně vyjadřuje to, co od Grand Toureru očekáváte, od potenciálu výkonu superbiku až po propracovanou aerodynamickou účinnost, pokročilé řídicí systémy a konektivitu smartphonu. Ať už cestujete plně naložení na dlouhé vzdálenosti se spolujezdcem nebo se vydáváte na vzrušující sólovou jízdu, GT je jízda, kterou jste hledali. Je to skutečná GT Tour de Force.
Udělejte si čas a plně si užijte zážitek z jízdy s GT
Když chcete naložit výbavu a vyrazit na dlouhou cestu se spolujezdcem na tandemu. Když chcete vyrazit a užít si sportovní jízdu za slunečného odpoledne. Když chcete jednoduše zajet do místní kavárny a potkat několik přátel. Když je váš zamýšlený účel jakýkoli, zasloužíte si úchvatný výkon, hbité ovládání, uklidňující ovladatelnost, pohodlí, potěšení a pocit uspokojení, kterým je zážitek z jízdy na Suzuki GT.
Hlavní vlastnosti
Na špičce možností konektivity
Barevný multi-informační displej o velikosti 6,5 palce
TFT LCD panel nové generace GT, vyvinutý speciálně jako velký multi-informační displej pro použití na motocyklech, je vybaven antireflexní vrstvou pro lepší viditelnost za jasného světla a povrchem odolným proti poškrábání. Další výjimečnou funkcí je konektivita smartphonu, která Vám umožní přístup k řadě aplikací a funkcí, které přinášejí do Vašeho zážitku z jízdy větší pohodlí, funkčnost a zábavu. Kromě schémat prezentace v denním a nočním režimu a nastavitelného jasu nabízí vlastní displej zobrazení plynulého pohybu otáčkoměru a exkluzivní grafiku. Krátká vlastní animace, která se přehrává po zapnutí klíče zapalování, dodává pocit jedinečnosti.
TEMPOMAT
Tempomat je nový pohodlný systém, který Vám umožní udržovat nastavenou rychlost bez ovládání plynu. To pomáhá snížit únavu při cestování na dlouhé vzdálenosti, zejména při cestování konstantní rychlostí na dálnicích. Nastavení rychlosti můžete snadno upravit nahoru nebo dolů pomocí přepínače (+/-) na levém řídítku a aktuální nastavení potvrdit na obrazovce přístroje TFT LCD stisknutím tlačítka RES přepínače na levém řídítku. Tempomat lze nastavit při rychlostech od 30 km/h do 180 km/h při jízdě nad 2 000 ot/min na druhém nebo vyšším rychlostním stupni.
OBOUSMĚRNÝ SYSTÉM RYCHLOŘAZENÍ
Tento užitečný systém, který je součástí základní výbavy, Vám umožní rychleji a lehčeji řadit vyšší nebo nižší rychlostní stupně bez použití spojky nebo práce s plynem. Pokud je systém aktivován, pak při řazení přeruší na nezbytnou chvíli dodávku výkonu tak, aby při řazení nahoru byla akcelerace motocyklu hladká a téměř nepřerušená. Při decelereci systém na nezbytnou chvíli pootevře škrtící klapky, aby přizpůsobil otáčky motoru následujícímu nižšímu rychlostnímu stupni. Tento meziplyn v ombinaci s hladkým brzděním motorem dělá z podřazování zábavu.
SYSTÉM ELEKTRONICKÉHO PLYNU RIDE-BY-WIRE
Tento systém bez lanka plynu je nejen jednodušší, lehčí a kompaktnější než mechanický plyn, ale také poskytuje lehkou, přirozenou a lineární odezvu na ovládání plynu. Přesné ovládání akce škrticí klapky, realizované využitím 32-bitové řídící jednotky ECM, také umožňuje zavést další pokročilé systémy, které dále usnadňují jízdu a zlepšují ovladatelnost motocyklu.
SUZUKI MYSPIN
Jednoduše nainstalujte bezplatnou aplikaci SUZUKI mySPIN a připojením smartphonu přeneste její zobrazení na velký barevný TFT LCD displej GT, kde si můžete prohlédnout obsah svého telefonu, kontaktů, kalendáře, hudby a mapových aplikací. SUZUKI mySPIN je kompatibilní s iOS a AndroidTM.
LED PŘEDNÍ SVĚTLOMETY
Dvojice nových LED předních světlometů jasně osvětluje vozovku před motocyklem. Jejich výrazný šestiúhelníkový tvar a horizontální uspořádání ve spojitosti s ostrý tvarem přední kapotáže vytvářejí vzhled moderního stylu a novou tvář motocyklů Suzuki.
PALIVOVÁ NÁDRŽ 19L
Stylová palivová nádrž má zvětšený objem na 19 litrů, což v kombinaci s příznivou spotřebou paliva GT pomáhá prodloužit dojezd a snížit počet zastávek na tankování.
LED KONCOVÉ SVĚTLO A UKAZATELE SMĚRU
Nové kombinované LED koncové světlo a ukazatele směru se vyznačují výbornou viditelností, dlouhou životností a designem, který zdůrazňuje stylové linie kompaktní zadní části motocyklu.
Technické údaje
BI-DIRECTIONAL QUICK SHIFT SYSTEM
Systém na nezbytnou dobu (mezi 50 a 75 milisekundami, v závislosti na nastavení citlivosti) přeruší dodávku výkonu, aby se snížilo zatížení čních zubů ozubených kol převodovky a umožní tak hladké řazení na vyšší rychlostní stupně s téměř nepřerušenou akcelerací. Pro hladší a rychlejší řazení na nižší rychlostní stupně bez nutnosti používat ""meziplyn"" nebo spojku, otevře systém automaticky škrtící klapky tak, aby se zvýšily otáčky motoru a dosáhly hodnoty potřebné pro vyrovnání s následujícím nižším rychlostním stupněm.
PROTIBLOKOVACÍ BRZDOVÝ SYSTÉM
Elektronicky řízený protiblokovací brzdový systém (ABS) zajišťuje stabilní brzdný účinek za různých jízdních podmínek a různého stavu povrchu vozovky. Při brzdění pomáhá tento systém zabránit zablokování kola při náhlé změně povrchu nebo při použití nadměrné brzdné síly. Protiblokovací systém monitoruje 50 krát za otáčku rychlost otáčení kola a upravuje brzdnou sílu podle aktuální úrovně trakce.
TEMPOMAT
Tempomat udržuje nastavenou rychlost bez toho, aby jí jezdec musel regulovat pomocí plynové rukojeti. Tato funkce pomáhá snížit únavu jezdce při dlouhých cestách.
SUZUKI EASY START SYSTEM
U běžného motocyklu je nutné držet stisknuté tlačítko startéru dokud motor nenastartuje. Se systémem Suzuki Easy Start stačí pouze jednou stisknout tlačítko jako u současných moderních automobilových motorů. ECM (Elektronická řidící jednotka) rozpozná signál a nechá motor startéru pracovat po stanovenou dobu.
EURO 5 CONFORMED
Emisní předpisy EURO 5 splňují pouze modely s evropskou specifikací.
LOW MIN-1 ASSIST
Systém Low Min-1 Assist využívá mechanismu ISC (Idle Speed Control) s cílem mírně zvýšit otáčky motoru při rozjezdu a při pomalé jízdě. Tato nová funkce umožňuje plynulejší provoz při rozjíždění a při jízdě v nízkých rychlostech, to znamená, že je snazší se rozjet a ovládat chod motoru v městském provozu, tedy režimu častého zastavování a opětovného rozjíždění.
RIDE BY WIRE
Pohyb škrtících klapek systému sání motoru je řízen prostřednictvím pokročilého elektronického managementu motoru.
TRACTION CONTROL SYSTEM
Protiprokluzový systém Suzuki nepřetržitě monitoruje otáčky předního a zadního kola, polohu škrtící klapky, polohu klikového hřídele a právě zařazený převodový stupeň, okamžitě sníží výkon motoru, jakmile je detekováno protáčení zadního kola. Výkon motoru je řízen změnou časování a množství nasávaného vzduchu s cílem zajistit absolutně plynulou kontrolu trakce. Jezdec si tak může užívat mnohem pohodlnější jízdu na dlouhé vzdálenosti, méně stresu a únavy.
SUZUKI DRIVE MODE SELECTOR
Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) umožňuje jezdci vybrat si jednu ze tří přednastavených vstřikovacích a zapalovacích map . Tím lze upravit charakteristiku motoru tak, aby vyhovovala Vašim preferencím a ízdním podmínkám, například pro různé závodní okruhy, pro úzké a klikaté silnice nebo na mokrém povrchu. Mezi jednotlivými režimy lze přepínat pomocí přepínače na řidítkách, zvolený režim se zobrazuje vpravo na displeji. Systém S-DMS umožňuje jezdci lépe využívat výkon v různých jízdních situacích.
SUZUKI CLUTCH ASSIST SYSTEM
Suzuki Clutch Assist System (SCAS) - spojka s antihopingovým účinkem. Při podřazování omezuje systém SCAS brzdný účinek motoru a pomáhá tak k výrazně lepší kontrole motocyklu při brzdění a odřazování dolů. Vačky uvnitř spojkového mechanismu tlačí při zpomalování proti přítlačnému talíři, tím snižují přítlak spojkových lamel a umožňují kontrolovaný prokluz spojky.
Výkon a spolehlivost na dlouhé cesty
Nové GT je poháněno vysoce výkonným čtyřtaktním kapalinou chlazeným řadovým čtyřválcem DOHC vyvinutým s úmyslem realizovat ideál skutečného zážitku z cestování. Motor prošel důkladnou revizí a modernizacemi s ohledem na zvýšení výkonu a dosažení ještě lepší rovnováhy celkového výkonu, to vše při splnění emisních norem Euro 5. Nová verze přináší výkon na úrovni superbiku a zároveň minimalizuje vibrace, aby byla jízda vzrušující, pohodlnější a méně únavná, ať už cestujete na dlouhé vzdálenosti po dálnici nebo si užíváte jízdu po městě. Plynulý průběh točivého momentu motoru zahrnuje vyšší kumulativní dodávku točivého momentu v širokém rozsahu otáček. Motor trvale poskytuje dostatek výkonu v celém provozním rozsahu otáček motoru a činí tento grand tourer stejně zdatným při jízdě na ulici, stejně jako při dálkovém cestování vyššími rychlostmi, a to i při plné zátěži.
Suzuki Clutch Assist Systém (SCAS)
Nové GT disponuje systémem spojky s antihoping funkcí, který pomáhá zajistit plynulejší zpomalení částečným uvolněním, které zmírní brzdný účinek motoru při zpomalování. Toto je doplněno o novou asistenční funkci, která zvyšuje stlačení lamel při akceleraci a umožňuje tak použití měkčích pružin, čímž dochází ke snížení síly nutné pro stisknutí páčky spojky. To pomáhá snížit únavu levé ruky při jízdě v hustém městském provozu nebo na dlouhých cestách.
Aerodynamika a ochrana před prouděním vzduchu
Nová přední kapotáž, větrný štítek a zrcátka GT byly pečlivě navrženy a podrobeny rozsáhlým testům, aby se dosáhlo úrovně aerodynamické účinnosti a ochrany před prouděním vzduchu, která je kriticky důležitá pro splnění požadavků cestování vyššími rychlostmi, a to jak z hlediska dynamického výkonu, tak i pohodlí. Priority návrhu nového větrného štítku se soustředily na maximální ochranu před prouděním vzduchu, ale také na to, aby byl jeho tvar co nejkompaktnější a nejatraktivnější. Kromě toho, že odvádí proud vzduchu od hlavy jezdce, záhyby vytvořené po stranách pomáhají chránit ramena a kolena.
Technické parametry
typ motoru | 4-dobý, kapalinou chlazený čtyřválec, DOHC |
Spotřeba paliva*: | 6.1 L / 100km |
Emise CO2*: | 143 g / km |
Vrtání x Zdvih: | 73.4 mm x 59 mm |
Převodovka: | 6 rychlostí / řetěz |
Výkon motoru: | 152 PS (112 kW) / 11 000 min-1 |
Max. kroutící moment: | 106 Nm / 9 250 min-1 |
Celková délka: | 2 140 mm |
Celková šířka: | 825 mm |
Celková výška: | 1 215 mm |
Rozvor: | 1 460 mm |
Světlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 19 l |
Pohotovostní hmotnost: | 226 kg |
Přední Pérování: | Vidlice typu upside down, vinutá pružina, olejový tlumič |
Zadní Pérování: | Kyvná vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič |
Přední Brzdy: | Kotoučová, dvojitá |
Zadní Brzdy: | Kotoučová |
Přední Pneumatika: | 120/70ZR17M/C (58W), bezdušová |
Zadní Pneumatika: | 190/50ZR17M/C (73W), bezdušová |
*: | Vypočítáno na základě zkušebního cyklu měření emisí Worldwide Motorcycle Test Cycle (WMTC) |